Вступ
Усе , що перебуває у взаємному зв'язку,
Повинно викладатися в такому зв'язку.
Я.А. Коменський
Оновлення змісту сучасної шкільної
освіти вимагає переосмислення традиційних методичних підходів до
навчального процесу, розширення бази відомих загально-педагогічних технологій новими ,використання
яких дозволяє формувати компетентну ,
всебічно розвинуту , конкурентноздатну особистість . Щоб якісно реалізувати
поставлені навчально-виховні цілі ,сучасний педагог вдається до творчого підходу при вивченні
запропонованого об'єму матеріалу; відходить від деталізації , акцентування уваги на другорядному фактичному матеріалі;
активно використовує міжпредметні
зв'язки .
Чому
варто використовувати міжпредметні
зв'язки ?
Вони
дозволяють розвантажити процес засвоєння знань; усувають дублювання матеріалу ,
який вже вивчений на інших уроках; сприяють кращому попередньому розумінню , а
не заучуванню чи «механічному
проходженню » змісту освітньої
дисципліни .
При
всьому різноманітті міжпредметних видів взаємодії можна виділити три найбільш загальні
напрямки: комплексне вивчення різними
науками одного й того ж об'єкта; використання
методів однієї науки для вивчення різних об'єктів в інших науках; залучення
різними науками одних і тих же теорій і законів для вивчення різних об'єктів.
У
сучасних умовах виникає необхідність формування у школярів узагальнених умінь,
що мають властивість широкого переносу та вільно використовуються вихованцями і в
практичній діяльності. Поряд зі збільшенням обсягу інформації, що
підлягає засвоєнню в період шкільного навчання,зростає і необхідність забезпечення учнів вмінням здійснювати самоосвіту . Тут особливо важливе
значення набуває реалізація міжпредметних зв'язків через сучасні освітні технології. Серед яких найбільш популярними і
загальновикористовуваними стали : «Система навчальної інформації», «Система творчих
завдань», «Моделювання», «Навчальне дослідження», «Наукове дослідження»,
«Проектування середовища», «Конструювання» (за
В. Бухваловим ), « інтерактивне навчання».
Немає коментарів:
Дописати коментар