Опис досвіду

Вступ

Усе , що перебуває у взаємному зв'язку,
Повинно викладатися в такому зв'язку.
Я.А. Коменський
         Оновлення змісту сучасної  шкільної  освіти  вимагає  переосмислення традиційних методичних  підходів до  навчального процесу, розширення бази відомих   загально-педагогічних технологій новими ,використання яких дозволяє формувати  компетентну , всебічно розвинуту , конкурентноздатну   особистість . Щоб якісно реалізувати поставлені навчально-виховні цілі ,сучасний педагог вдається до  творчого  підходу  при  вивченні запропонованого об'єму матеріалу; відходить  від деталізації , акцентування уваги  на другорядному фактичному матеріалі; активно  використовує міжпредметні зв'язки .
         Чому варто використовувати міжпредметні  зв'язки ?
         Вони дозволяють розвантажити процес засвоєння знань; усувають дублювання матеріалу , який вже вивчений на інших уроках; сприяють кращому попередньому розумінню , а не заучуванню чи  «механічному проходженню » змісту освітньої  дисципліни .
         При всьому різноманітті міжпредметних  видів  взаємодії можна виділити три найбільш загальні напрямки:  комплексне вивчення різними науками одного й того ж об'єкта;  використання методів однієї науки для вивчення різних об'єктів в інших науках; залучення різними науками одних і тих же теорій і законів для вивчення різних об'єктів.
         У сучасних умовах виникає необхідність формування у школярів узагальнених умінь, що мають властивість широкого переносу та  вільно використовуються вихованцями і в практичній діяльності.  Поряд   зі збільшенням обсягу інформації, що підлягає засвоєнню в період шкільного навчання,зростає  і  необхідність  забезпечення учнів вмінням  здійснювати самоосвіту . Тут особливо важливе значення набуває реалізація міжпредметних зв'язків  через сучасні освітні технології. Серед  яких найбільш популярними і загальновикористовуваними стали : «Система навчальної інформації», «Система творчих завдань», «Моделювання», «Навчальне дослідження», «Наукове дослідження», «Проектування середовища», «Конструювання» (за 

В. Бухваловим ), « інтерактивне  навчання».

Немає коментарів:

Дописати коментар